persian painting by jamshid madandar

نقاشی ایرانی paint persian مینیاتور miniatur

persian painting by jamshid madandar

نقاشی ایرانی paint persian مینیاتور miniatur

افتتاح نمایشگاه مینیاتور ایرانی در کنیا


به نام خدا


افتتاح نمایشگاه مینیاتور ایرانی در کنیا





با همت رایزنی فرهنگی ج.ا.ا و همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و

ارتباطات اسلامی روز دوشنبه 16 آذر نمایشگاه مینیاتور در محل موزه ملی کنیا برگزار افتتاح شد. در این نمایشگاه آثارهنرمند ایرانی جمشید معدندار به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه ابتدا مدیرکل موزه ملی کنیا آقای دکتر فرح سخنرانی کرده به حضار و میهمانان خوش آمد گفتند و سپس آقای فرمند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگویی از میهمانان ابراز امیدواری کرد که کار هنرمندان کنیایی نیز در ایران به نمایش در آید و از حضور خانم گلادیس گادرو مدیر کل فرهنگی وزارت فرهنگ کنیا و مدیر موزه ملی کنیا تشکر کرد که در برگزاری این نمایشگاه همکاری های صمیمانه ای را مبذول داشته اند. سپس آقای دکتر علی شریفی سفیر جمهوری اسلامی ایران سخنان خود را بدین شرح ارائه کرد:وی گفت هنر نقاشی دو ویژگی مهم دارد یکی قدمت آن و دیگر ماندگاری آن است . ایران کشوری است که 5000 سال تاریخ مدون دارد و در مقاطع مختلف در جهان حرف اول را می زده است و هنر مینیاتور در بین هنر های ایرانی ویژگی مخصوص به خود را دارد و توانسته در تاریخ ماندگار شود . در کار هنر مند ایرانی آقای معدن دار می توان جذابیت رنگ و محتوی را دید از جمله اینکه نقش و رابطه محبت آمیز انسان ها خصوصا زن و مرد را به تصویر کشیده است و می توان پیام های انسانی و ارتباط انسان با خالق را در نفش های مختلفی مشاهده کرد که نتیجتا مهم تر ین پیام آن نقش خانواده در بالندگی و رشد فردی و اجتماعی ست چیزی که به نظر اندیشمندان ، دنیای امروز با تزلزل آن به قهقرا می رود و نبود کانون های مستحکم خانواده عامل مشکلات و بحران های معاصر است آقای شریفی گفت:امیدوار است ارتباط ملت ها و دولت ها در کمال صلح و دوستی باشد و روابط روز به روز گسترش یابد وی از مدیر کل فرهنگی وزارت فرهنگ کنیا و سفیر روسیه و سایر حاضران به خاطر حضورشان تشکر کرد.
آقای جمشید معدن دار در سخنانی به سابقه هنر مینیاتور و ویژگی های آن و فعالیت های خود اشاره کرد و لحظاتی نیز با سه تاری که به همراه داشت قطعه هایی را نواخت که با تشویق حضار روبرو شد.
خانم کلادیس گادرو که به نمایندگی از وزیر فرهنگ کنیا در جمع حاضر بود پیام وزیر فرهنگ کنیا را برای جمع قرائت کرد. ایشان پس از خوش آمد گویی در ادامه سخنان خود گفت آنچه دیده جز معنویت و تقدس نبوده است تصاویر همه جهانی ست و با مشاهده آن ها میتوان دریافت که مسلمان و مسیحی فرقی با یکدیگر ندارد وی خواهان تبادل بیشتر هنرمندان دو کشور شد و از دولت ایران به خاطر برگزاری چنین نمایشگاهی تشکر کرد. در پایان مدیر روابط عمومی موزه ملی کنیا(mitei) نیز به عنوان سخنران آخر برای حاضران نیز سخنرانی کرده و از برپایی نمایشگاه ابراز خوشحالی نمودند و تعاملات بیشتر را در زمینه های هنری خواستار شدند
گفتنی است این نمایشگاه به مدت 5 روز در محل یاد شده و به مدت سه روز در محل village market نایروبی برگزار خواهد شد. برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه از بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی هنری و شخصیت های فرهنگی هنری کنیا جهت شرکت در آن دعوت به عمل آمده و ترتیبی اتخاذ شده است تا چند مرکز دانشگاهی نیز از سخنرانی هنرمند ایرانی در زمینه کار مینیاتور بهره ببرند و نیز با هماهنگی بعمل امده مقرر شده است تا از حدود 4 مرکز آموزشی و دانشگاهی گروه هایی از علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه به محل نمایشگاه انتقال یابند.
همچنین هماهنگ شده است تا رسانه های کنیا پوشش لازم خبری به این نمایشگاه بدهند.تاکنون نیز مقالات و گزارش هایی در این ارتباط در روزنامه های کنیا به چاپ رسیده است.


منبع خبر:


http://nairobi.icro.ir/index.aspx?siteid=136&pageid=11626&


newsview=543136





مینیاتور ایرانی در کنیا به نمایش گذاشته شد

گروه فرهنگ و هنر: مینیاتور ایرانی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کنیا و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 16 تا 20 آذرماه، در موزه ملی این کشور به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در این نمایشگاه آثار مینیاتور «جمشید معدن‌دار» هنرمند ایرانی به‌نمایش گذاشته شد.

«علی شریفی» سفیر ایران در کنیا طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: هنر نقاشی دارای دو ویژگی مهم از جمله قدمت و ماندگاری است؛ ایران کشوری است که 5000 سال تاریخ مدون دارد و هنر مینیاتور در میان هنرهای ایرانی ویژگی خاصی دارد که توانسته در تاریخ ماندگار شود.

شریفی در ادامه اظهار امیدواری کرد که ارتباط ملت‌ها و دولت‌ها در کمال صلح و دوستی باشد و روابط روز به روز گسترش یابد.

همچنین جمشید معدن دار در این مراسم طی سخنانی به سابقه هنر مینیاتور، ویژگی‌های آن و فعالیت‌های خود اشاره کرد.

این نمایشگاه به مدت سه روز از تاریخ 16 آذرماه، در محل village market نایروبی برگزار شد.

منبع خبر:

http://www.iqna.ir/icro/news_detail.php?ProdID=507497

نظرات 2 + ارسال نظر
A یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:11

If you trying to send a news and you want that make prove your blog you heve n't to send the web address that you got the news from

mohammad dehghanpour یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:59 http://mdpersian.blogfa.com

با درود فراوان بر تو ای مرد پارسی.
شوند بسی خرسندیست تا شما را در جایگاههای جهانی ببینیم.
پایندگی و پایداری شما ارزوی بس دیرینه ماست.
از درگاه اهورمزذا خواستار پاداش نیک برای شما هستم....
نیک اندیش باشید تا بکامه زیوید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد